Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNunn, Gerald D.; Jantz, Paul B.; Butikofer, Cynthia
TitelConcurrent Validity between Teacher Efficacy and Perceptions of Response to Intervention Outcomes
QuelleIn: Journal of Instructional Psychology, 36 (2009) 3, S.215-218 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0094-1956
SchlagwörterTeacher Effectiveness; Intervention; Elementary Secondary Education; Validity; Measures (Individuals); Decision Making; Methods; Teaching Methods; Correlation; Cooperation; Teachers; Administrators; School Districts; Psychology; Teacher Efficacy Scale
AbstractThis study examined concurrent validity between the Teacher Efficacy Beliefs and Behaviors Scale-TEBBS (Nunn, 1998) with the Indicators of RtI Effectiveness Scale-IRES (Nunn, 1999). A total of 429, K-12 educators participating in a statewide RtI initiative were respondents. Pearson Product-Moment correlations indicated significant relationships between TEBBS scales of Instructional Methods Efficacy (IME), Motivational Methods Efficacy (MME) and External Control Efficacy (ECE) with IRES scales of Effectiveness of Interventions (EI), Satisfaction with RtI Results (SRR), Collaborative Teaming and Intervention (CTI), and Data-Based Decision-Making (DBDM). Discussion of prior research and heuristic value of this research is provided. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenProject Innovation, Inc. P.O. Box 8508 Spring Hill Station, Mobile, AL 36689-0508. Tel: 251-343-1878; Fax: 251-343-1878; Web site: http://www.projectinnovation.biz/jip.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Instructional Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: