Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGardner, Morgan K. A.; Toope, Deborah Florence
TitelA Social Justice Perspective on Strengths-Based Approaches: Exploring Educators' Perspectives and Practices
QuelleIn: Canadian Journal of Education, 34 (2011) 3, S.86-102 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0380-2361
SchlagwörterSocial Justice; Barriers; Youth; Educational Practices; Democracy; Creative Teaching; Student School Relationship; Teacher Attitudes
AbstractWhat does it mean to engage in strengths-based (SB) approaches from a social justice perspective? In this paper we explore the accounts of educators who work with youth experiencing social and educational barriers to describe what it might mean to engage in SB practices from a social justice perspective. Using data generated from interviews, we draw on educators' perspectives and reported practices to inform our conceptual understanding of a SB social justice approach. We propose that a social justice perspective of SB educational work involves at least four interconnecting sets of practices: recognizing students-in-context, critically engaging strengths and positivity, nurturing democratic relations, and enacting creative and flexible pedagogies. We contend that these interrelated sets of practices are necessary for youth to engage more fully in schooling. (As Provided).
AnmerkungenCanadian Society for the Study of Education (CSSE). 260 Dalhousie Street Suite 204, Ottawa, ON K1N 7E4, Canada. Tel: 613-241-0018; Fax: 613-241-0019; e-mail: csse-scee@csse.ca; Web site: http://www.csse.ca/CJE/General.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: