Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoung, Timothy; Guy, Mark
TitelMay the Force Be with You!
QuelleIn: Science and Children, 49 (2011) 2, S.32-37 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8148
SchlagwörterElementary School Science; Science Education; Comprehension; Observation; Physics; Scientific Concepts
AbstractStudents have a difficult time understanding force, especially when dealing with a moving object. Many forces can be acting on an object at the same time, causing it to stay in one place or move. By directly observing these forces, students can better understand the effect these forces have on an object. With a simple, student-built device called a Fin-di ("fin dee"), students can visually see the sum of all these forces, called the "resulting force" or "net force." This activity is for upper elementary grades, but could be initiated at lower elementary grades as a visual indication of which way pushing, pulling, rotating, and stopping (friction) net forces are acting on an object. (Contains 6 figures.) (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science and Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: