Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMady, Callie; Arnott, Stephanie
TitelExploring the "Situation" of Situational Willingness to Communicate: A Volunteer Youth Exchange Perspective
QuelleIn: Canadian Journal of Applied Linguistics / Revue canadienne de linguistique appliquee, 13 (2010) 2, S.1-26 (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1481-868X
SchlagwörterSecond Language Learning; Official Languages; Community Involvement; Learning Motivation; Foreign Countries; Volunteers; Native Speakers; Youth; Questionnaires; Interviews; Observation; Diaries; Canada
AbstractThis paper presents the perspectives of youth participating in the Society for Educational Visits and Exchanges in Canada's Volunteer Youth Experience (VYE) as gathered by way of pre- and post-program questionnaires, observations, interviews, and journals. The pan-Canadian questionnaire results suggest that this short, bilingual volunteer experience enhances participant motivation to learn a second official language and to be part of the target community. Triangulated findings from observations, interviews and journals indicate that participants' willingness to communicate (WTC) in the second language (MacIntyre, Dornyei, Clement, & Noels, 1998) may have been influenced by situational factors inherent to the volunteer experience such as access to native speakers of the target language and opportunities for authentic community participation. (Contains 3 tables and 4 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenCanadian Association of Applied Linguistics / Association canadienne de linguistique appliquee. Departement de langues, linguistique et traduction, Pavillon de Koninck, Universite Laval, Quebec, QC G1K 7P4, Canada. Web site: http://www.aclacaal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Applied Linguistics / Revue canadienne de linguistique appliquee" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: