Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHartman, JudithAnn R.; Lin, Shirley
TitelAnalysis of Student Performance on Multiple-Choice Questions in General Chemistry
QuelleIn: Journal of Chemical Education, 88 (2011) 9, S.1223-1230 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9584
DOI10.1021/ed100133v
SchlagwörterChemistry; Science Tests; Multiple Choice Tests; Student Evaluation; Science Instruction; College Science
AbstractThe percentage of students choosing the correct answer (PSCA) on 17 multiple-choice algorithmic questions taken from general chemistry exams is analyzed. PSCAs for these questions varied from 47 to 93%, and a decrease of 4.5% in PSCA was observed with each additional step in the algorithm required for solving the problem (R[superscript 2] = 0.80). Variants of a subset of these questions were also examined and reveal the effect of making changes to a particular algorithmic question on the ability of students to choose the correct answer. (Contains 3 tables and 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenDivision of Chemical Education, Inc and ACS Publications Division of the American Chemical Society. 1155 Sixteenth Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 800-227-5558; Tel: 202-872-4600; e-mail: eic@jce.acs.org; Web site: http://pubs.acs.org/jchemeduc
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Chemical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: