Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHickey, Wesley D.; Gill, Peggy B.; Brown, Lakesha
TitelScholar-Practitioner Inquiry as International Action Research: Surveying Leadership Perceptions of Principals in the Toledo District of Belize
QuelleIn: Scholar-Practitioner Quarterly, 5 (2011) 1, S.69-81 (13 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1540-9392
SchlagwörterAction Research; Foreign Countries; Developing Nations; Leadership; Principals; Administrator Attitudes; Educational Research; Professional Development; Researchers; Social Justice; Surveys; Institutional Mission; Student Motivation; Teacher Effectiveness; Administrator Role; School Districts; Poverty; Belize
AbstractThe scholar-practitioner approach to leadership has the potential for effectiveness in developing countries through contextual understanding of unique circumstances. The purpose of this study was to survey leadership perceptions of principals in the Toledo District of Belize. This data, in the tradition of scholar-practitioner involvement, was used to inform the researchers of context and needs of respondents. The development of further professional activities was connected to the data in order to improve the ability of the principals to support socially just systems of education within the region. (As Provided).
AnmerkungenEducator's International Press, Inc. 18 Colleen Road, Troy, NY 12180. Tel: 518-271-9886; Fax: 518-266-9422; e-mail: office@edint.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scholar-Practitioner Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: