Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHamilton, David
TitelBlurred in Translation: Reflections on Pedagogy in Public Education
QuelleIn: Pedagogy, Culture and Society, 17 (2009) 1, S.5-16 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1468-1366
SchlagwörterTranslation; Public Education; Instruction; Reflection; Philosophy; Citizenship; German; Textbooks; English (Second Language); Foreign Countries; Germany
AbstractThe word pedagogy is increasingly used in English-language texts. Its application, however, is not always clear since authors draw upon different inherited uses. Currently, it serves as a synonym of education; or it can reflect other definitions that have arisen from its integration, through time, into the world of public schooling. This paper, then, is an act of clarification. It does not seek a unitary definition. Rather, it attempts to give a sense of how and why such a word has been blurred in translation. (Contains 1 note.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Pedagogy, Culture and Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: