Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGraesser, Arthur C.; McNamara, Danielle S.; Kulikowich, Jonna M.
TitelCoh-Metrix: Providing Multilevel Analyses of Text Characteristics
QuelleIn: Educational Researcher, 40 (2011) 5, S.223-234 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-189X
DOI10.3102/0013189X11413260
SchlagwörterReading Teachers; Language Acquisition; Computers; Researchers; Models; Content Analysis; Intervention; Prior Learning; Comprehension; Syntax; Verbs; Nouns; Form Classes (Languages); Semantics; Degrees of Reading Power Test; Flesch Kincaid Grade Level Formula; Flesch Reading Ease Formula
AbstractComputer analyses of text characteristics are often used by reading teachers, researchers, and policy makers when selecting texts for students. The authors of this article identify components of language, discourse, and cognition that underlie traditional automated metrics of text difficulty and their new Coh-Metrix system. Coh-Metrix analyzes texts on multiple measures of language and discourse that are aligned with multilevel theoretical frameworks of comprehension. The authors discuss five major factors that account for most of the variance in texts across grade levels and text categories: word concreteness, syntactic simplicity, referential cohesion, causal cohesion, and narrativity. They consider the importance of both quantitative and qualitative characteristics of texts for assigning the right text to the right student at the right time. (Contains 1 table and 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: