Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHammond, Daniel R.; McBee, Matthew T.; Hebert, Thomas P.
TitelExploring the Motivational Trajectories of Gifted University Students
QuelleIn: Roeper Review, 29 (2007) 3, S.197-205 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0278-3193
SchlagwörterGifted; Student Development; Social Networks; Higher Education; College Students; Interviews; Academic Achievement; College Faculty; Motivation
AbstractThrough qualitative interviews, the authors examined the experiences of six gifted high-achieving university students to understand the factors that allowed the students to continue on their paths to success. The participants in this study revealed a number of issues that were central to their motivation upon arriving at the university. These issues included independence from family, fitting into a social network, the desire to overcome challenges in their lives, internal will, and a need to earn recognition. Our findings should help direct the development of special programs by university educators who are dedicated to meeting the needs of gifted college students. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Roeper Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: