Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFreeman, Ramona
TitelHome, School Partnerships in Family Child Care: Providers' Relationships within Their Communities
QuelleIn: Early Child Development and Care, 181 (2011) 6, S.827-845 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4430
SchlagwörterChild Care; Family School Relationship; Caregivers; Young Children; Interpersonal Relationship; Parent School Relationship; Neighborhood Schools; Parent Participation; Interviews; School Readiness
AbstractProfessional family child care providers' work with children from birth through age five can be exemplary, particularly with regard to building stable and substantive relational ties. Such long-term engagements with client children and their families offer potential for strong partnership with families and local contexts over time. This paper explores providers' stories that illustrate such a favourable connection: how continuity between providers, parents and neighbourhood schools becomes a mutually beneficial relationship. (Contains 1 note.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Child Development and Care" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: