Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBowers-Campbell, Joy
TitelTake It out of Class: Exploring Virtual Literature Circles
QuelleIn: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 54 (2011) 8, S.557-567 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-3004
DOI10.1598/JAAL.54.8.1
SchlagwörterGraduate Students; Reader Response; Computer Uses in Education; Computer Mediated Communication; Group Discussion; Discussion (Teaching Technique); English Instruction; Methods Courses; Aesthetics; Educational Technology; Teacher Education Programs; Group Dynamics
AbstractFifteen graduate students enrolled in an English methods class were organized into three book clubs to participate in online literature discussion. Participants' posts about their reading included evidence of group harmony, text focus, text connections, and aesthetic responses. The findings suggest that an online format allows for natural, sophisticated discussion around text. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenInternational Reading Association. 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: http://www.reading.org/publications/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent & Adult Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: