Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGil, Victor M. S.; Paiva, Joao Carlos
TitelQuestions and How to Differentiate "Prediction" and "Explanation" in Chemistry Teaching and Learning
QuelleIn: Journal of Chemical Education, 87 (2010) 12, S.1324-1328 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9584
DOI10.1021/ed100531b
SchlagwörterTextbooks; Models; Prediction; Chemistry; Academic Achievement; Teaching Methods; Learning; Correlation; Science Education; Theories; Higher Education; Foreign Countries; Portugal
AbstractAny student is expected to know that correct prediction is a necessary, but not a sufficient, condition any theory must meet to be acceptable. However, an eventual weakening of reflective and critical attitudes when dealing with "whats" and "whys" in science learning can easily lead to an identification of the predictive success of a given theoretical model, albeit useful as an intermediate state of reasoning, with the fundamental explanatory power of such a model. This is not always taken into proper consideration by teachers and textbooks. Examples from chemistry teaching are discussed in this paper. (Contains 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenDivision of Chemical Education, Inc and ACS Publications Division of the American Chemical Society. 1155 Sixteenth Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 800-227-5558; Tel: 202-872-4600; e-mail: eic@jce.acs.org; Web site: http://pubs.acs.org/jchemeduc
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Chemical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: