Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBaily, Supriya
TitelSpeaking up: Contextualizing Women's Voices and Gatekeepers' Reactions in Promoting Women's Empowerment in Rural India
QuelleIn: Research in Comparative and International Education, 6 (2011) 1, S.107-118 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1745-4999
DOI10.2304/rcie.2011.6.1.107
SchlagwörterRural Areas; Empowerment; Females; Case Studies; Foreign Countries; Social Environment; Gender Differences; India
AbstractThis article deepens the understanding of the impact empowerment programs have for women on their social environment, and more specifically on the men in the community, who may or may not be supportive of such endeavors. Gathering evidence from one case in rural India, it addresses how powerholders and gatekeepers reacted to the increased use of women's voices as they interacted as members of a group, within the broader community, and as the women recognized their own increase in value to the community. (As Provided).
AnmerkungenSymposium Journals. P.O. Box 204, Didcot, Oxford, OX11 9ZQ, UK. Tel: +44-1235-818-062; Fax: +44-1235-817-275; e-mail: subscriptions@symposium-journals.co.uk; Web site: http://www.wwwords.co.uk/rcie
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Comparative and International Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: