Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGanzach, Yoav
TitelA Dynamic Analysis of the Effects of Intelligence and Socioeconomic Background on Job-Market Success
QuelleIn: Intelligence, 39 (2011) 2-3, S.120-129 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0160-2896
DOI10.1016/j.intell.2011.02.003
SchlagwörterWages; Intelligence; Early Childhood Education; Socioeconomic Background; Guidelines; Educational Attainment; Role; Success; Employment Level
AbstractWe compare the effects of socioeconomic background (SEB) and intelligence on wage trajectories in a dynamic growth modeling framework in a sample that had completed just 12 years of education. I show that the main difference between the two is that SEB affected wages solely by its effect on entry pay whereas intelligence affected wages primarily by its effect on mobility. I argue that a major issue that has been at the center of the debate about the roles of intelligence and SEB in social success--the difficulty in accurately measuring SEB--is to a large extent resolved by these results. (As Provided).
AnmerkungenElsevier. 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126; Tel: 407-345-4020; Fax: 407-363-1354; e-mail: usjcs@elsevier.com; Web site: http://www.elsevier.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intelligence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: