Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZeman, Gail M.
TitelCommunications: A Two-Way Street
QuelleIn: School Business Affairs, 75 (2009) 5, S.35-36 (2 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-651X
SchlagwörterAudiences; School Business Officials; Public Education; Interpersonal Communication; Communication Skills; Administrator Role
AbstractIf one speaks, writes, or otherwise communicates with an audience that does not hear, read, or understand, it is as if he/she did not communicate at all. Worse, members of the audience might take away a message that one never intended. Knowing and using the tools of communication effectively will help school business administrators keep themselves and their district credible, respected, and responsive to the ever-changing environment that is public education. In this article, the author discusses how administrators can test a communication using the classic questions who, what, why, when, where, and how in order to ensure that the message will likely be accurately received. (ERIC).
AnmerkungenAssociation of School Business Officials International (ASBO). 11401 North Shore Drive, Reston, VA 20190. Tel: 866-682-2729; Fax: 703-478-0205; e-mail: asboreq@asbointl.org; Web site: http://www.asbointl.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Business Affairs" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: