Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcBride-Chang, Catherine; Zhou, Yanling; Cho, Jeung-Ryeul; Aram, Dorit; Levin, Iris; Tolchinsky, Liliana
TitelVisual Spatial Skill: A Consequence of Learning to Read?
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 109 (2011) 2, S.256-262 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
DOI10.1016/j.jecp.2010.12.003
SchlagwörterLearning Processes; Foreign Countries; Spatial Ability; Skill Development; Task Analysis; Visual Stimuli; Reading Ability; Scoring; Kindergarten; Young Children; Time Factors (Learning); Predictor Variables; Experimental Psychology; Child Psychology; Hong Kong; Israel; South Korea; Spain
AbstractDoes learning to read influence one's visual skill? In Study 1, kindergartners from Hong Kong, Korea, Israel, and Spain were tested on word reading and a task of visual spatial skill. Chinese and Korean kindergartners significantly outperformed Israeli and Spanish readers on the visual task. Moreover, in all cultures except Korea, good readers scored significantly higher on the visual task than did less good readers. In Study 2, we followed 215 Hong Kong Chinese kindergartners across 1 year, with word reading and visual skills tested twice. In this study, word reading at Time 1 by itself predicted 13% of unique variance in visual skill at Time 2. Together, these results underscore the potential importance of the process of learning to read for shaping one's visual spatial skill development. (Contains 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenElsevier. 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126; Tel: 407-345-4020; Fax: 407-363-1354; e-mail: usjcs@elsevier.com; Web site: http://www.elsevier.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: