Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHu, Guangwei
TitelModernization Discourse, Academic Advocacy, and Vested Interests: The Promotion of English-Medium Instruction in Chinese Schools
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 19 (2010) 3, S.185-204 (20 Seiten)
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterBilingual Education; Criticism; Educational Change; Foreign Countries; English (Second Language); Language of Instruction; Developing Nations; Second Language Instruction; Development; Social Change; Individual Development; Academic Discourse; Bilingualism; Global Approach; Chinese; China
AbstractLike many other developing countries around the world, China is witnessing a growing prominence of English in its school system. One immensely popular form of English provision in the country is Chinese-English bilingual education for majority-language students, which involves the varying use of English as a medium of instruction in the teaching of various school subjects. An overview of this recent development was presented in an earlier article (Hu, 2010). As its sequel, this article presents a critical analysis of the major driving forces behind the current craze for English-medium instruction in China. (Contains 1 note.) (As Provided).
AnmerkungenRowman & Littlefield Education. 4501 Forbes Boulevard Suite 200, Lanham, MD 20706. Tel: 800-462-6420; Tel: 717-794-3800; Fax: 800-338-4550; Fax: 717-794-3803; e-mail: custserv@rowman.com; Web site: http://rowman.com/page/Journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: