Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYendol-Hoppey, Diane; Dana, Nancy Fichtman; Delane, Darby Claire
TitelInquiry-Oriented Mentoring in the Professional Development School: Two Illustrations
QuelleIn: School-University Partnerships, 3 (2009) 1, S.6-13 (8 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1935-7125
SchlagwörterProfessional Development Schools; Mentors; Inquiry; Cooperation; Partnerships in Education; Internship Programs; College School Cooperation; High Stakes Tests; Academic Achievement; Preservice Teachers; Teacher Education
AbstractThis article introduces the process of inquiry-oriented mentoring as an appropriate tool for developing the knowledge, skills, and abilities of mentors who work with prospective teachers within the professional development school. The process shows promise as a tool for capturing the knowledge of what constitutes powerful mentoring practices, by drawing on the systematic study of mentors engaged in studying their own work. Drawing on the tenants of teacher inquiry, this article offers two illustrations of what inquiry-oriented mentoring looks like, and it discusses how inquiry-oriented mentoring might contribute to deepening the mentoring knowledge base. (As Provided).
AnmerkungenNational Association for Professional Development Schools. College of Education University of South Carolina, Wardlaw 252, Columbia, SC 29208. Tel: 803-777-1515; Fax: 803-777-3035; e-mail: napds@mailbox.sc.edu; Web site: http://www.napds.org/school_university_partnerships.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School-University Partnerships" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: