Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKajander, Ann; Mason, Ralph; Taylor, Peter; Doolittle, Edward; Boland, Tom; Jarvis, Dan; Maciejewski, Wes
TitelMultiple Visions of Teachers' Understandings of Mathematics
QuelleIn: For the Learning of Mathematics, 30 (2010) 3, S.50-56 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0228-0671
SchlagwörterTeachers; Mathematics; Comprehension; Vocabulary; Preservice Teacher Education
AbstractIn this dialog, the notion of mathematical understanding as might be needed by classroom teachers is critically examined by mathematics educators, mathematicians, and a classroom teacher, based on the outcomes of recent work with expert classroom teachers. Terminology, assumptions and examples are discussed and analysed from a number of points of view. Ultimately, the goal is to construct common ground from which appropriate mathematics courses for future teachers might be developed and taught. The need for common terminology and a unifying framework from which to work becomes apparent as multiple interpretations and visions are discussed. (As Provided).
AnmerkungenFLM Publishing Association. 382 Education South, University of Alberta, Edmonton, Alberta T6G 2G5, Canada; e-mail: flm2@ualberta.ca; Web site: http://flm.educ.ualberta.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "For the Learning of Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: