Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEbmeier, Howard; Beutel, Jennifer L.; Dugan, Erin
TitelAn Employment Interview Instrument for Special Education Teachers
QuelleIn: Journal of Special Education Leadership, 23 (2010) 2, S.84-99 (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1525-1810
SchlagwörterValidity; Disabilities; Field Tests; Employment Interviews; Special Education Teachers; Classrooms; Measures (Individuals); Classroom Environment; Classroom Techniques; Reliability; Principals; School Administration; Professional Associations; Teacher Effectiveness; Teacher Selection
AbstractThe purpose of this study was to develop and field test an employment screening instrument for special education teachers. The instrument developed demonstrated good reliability and concurrent validity. Both principals and special education administrators could effectively use the instrument. The instrument shows promise for helping administrators identify effective special education teachers for school classrooms. (Contains 1 table, 3 figures, and 3 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenCouncil of Administrators of Special Education. Fort Valley State University, 1005 State University Drive, Fort Valley, GA 31030. Tel: 478-825-7667; Fax: 478-825-7811; Web site: http://www.casecec.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: