Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlexis, Lance; Kaufman, Joshua
TitelA Paradigm Shift on Providing Alternative Formats of Textbooks
QuelleIn: Journal of Postsecondary Education and Disability, 22 (2010) 3, S.197-200 (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterSchool Culture; Textbooks; Models; Universities; Colleges; Audio Books; Instructional Materials; Disabilities; North Carolina
AbstractProviding services to students who qualify for textbooks in alternative, useable formats is a staple of many Disability Services Offices throughout higher education. This practice brief seeks to examine how current trends, along with a department's willingness to evaluate its departmental, professional, and institutional cultures, can impact this process and a department's greater mission. This brief is a testimony to the benefits of an office reviewing its own professional culture and how it interacts with a specific institution's culture, as well as a challenge for others in the profession to partake in a similar examination. (ERIC).
AnmerkungenAssociation on Higher Education and Disability. 107 Commerce Center Drive Suite 204, Huntersville, NC 28078. Tel: 704-947-7779; Fax: 704-948-7779; e-mail: ahead@ahead.org; Web site: http://www.ahead.org/publications/jped
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: