Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHinton, Dawn
TitelCreating Community on the Margins: The Successful Black Female Academician
QuelleIn: Urban Review: Issues and Ideas in Public Education, 42 (2010) 5, S.394-402 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
DOI10.1007/s11256-009-0140-3
SchlagwörterFeminism; Females; Women Faculty; College Faculty; Work Experience; African Americans; Tenure; Faculty Promotion; Theories
AbstractThe experiences of a Black Female academic, working at a Predominately White Institution (PWI), is explored in this work. The author suggests that Black women have been historically marginalized within most PWI's and historically this has been viewed in a negative light. Here it is suggested that Black women in academe view this position as one of power which can be used to propel them towards the goals of tenure and promotion. This work uses Black Feminist Theory to examine these experiences and to provide a proper context for analysis. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Review: Issues and Ideas in Public Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: