Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTierney, William G.; Hallett, Ronald E.
TitelIn Treatment: Writing beneath the Surface
QuelleIn: Qualitative Inquiry, 16 (2010) 8, S.674-684 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-8004
DOI10.1177/1077800410374028
SchlagwörterWriting Processes; Doctoral Dissertations; Higher Education; Faculty Advisers; Academic Advising; Mentors; Feedback (Response); Scholarship
AbstractHow a text is written influences what is written. The writing process involves more than grammar and sentence structure. The authors use Laurel Richardson's "writing-story" to discuss the process of writing a dissertation. The authors share how they negotiated the advisor-advisee relationship throughout the dissertation process. Narratives are used to illustrate the differing perceptions experienced and negotiated within the advisor-advisee relationship. Mentoring emerging scholars requires knowledge of the student beyond evaluation of his or her manuscript. Five aspects of writing frame the discussion: trust, communication, time, identity, and reflexivity. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Qualitative Inquiry" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: