Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPike, Mark
TitelA Tale of Two Schools: Comparing and Contrasting Jacobus Fruytier Scholengemeenschap in the Netherlands and Bradford Christian School in England
QuelleIn: Journal of Beliefs & Values, 31 (2010) 2, S.181-190 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1361-7672
SchlagwörterForeign Countries; Religious Education; Comparative Education; Comparative Analysis; Institutional Characteristics; Interviews; Observation; Admission Criteria; Curriculum Evaluation; Institutional Mission; Educational Policy; Educational Finance; Christianity; Beliefs; Values; Netherlands; United Kingdom (England)
AbstractDrawing primarily upon interview and observation data, the aims, admission policies, and curriculum of two "strong" Christian schools, one in the Netherlands and one in England, are compared and contrasted. Analysis of the beliefs and values of children, parents, and school leaders challenges assumptions about "strong" Christian schools that are shown to be insufficiently discriminating on philosophical and theological grounds. Implications for educational policy are briefly considered. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Beliefs & Values" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: