Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCowie, Peter; Nichols, Mark
TitelThe Clash of Cultures: Hybrid Learning Course Development as Management of Tension
QuelleIn: Journal of Distance Education, 24 (2010) 1, S.77-90 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0830-0445
SchlagwörterForeign Countries; Electronic Learning; School Culture; College Environment; Academic Rank (Professional); College Faculty; Professional Autonomy; Instructional Design; Staff Role; Team Teaching; Conflict; Teaching Styles; Course Organization; Educational Change; Case Method (Teaching Technique); Time Management; Blended Learning; Technology Uses in Education; Power Structure; Status; New Zealand
AbstractUsing a case study approach, this paper considers e-learning project management from the perspective of navigating tension between faculty and instructional design/e-learning expertise, in the context of as the bridging of two distinctive cultures. The diffusion of e-learning in an institution where, historically, faculty have been independent teachers and have not made extensive use of e-learning techniques, generated tension when a team-based approach to course design was adopted. Relationships, it is suggested, are as important as project timelines in such a setting. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenCanadian Network for Innovation in Education. 260 Dalhousie Street Suite 204, Ottawa, ON K1N 7E4, Canada. Tel: 613-241-0018; Fax: 613-241-0019; e-mail: journalofde@gmail.com; Web site: http://www.jofde.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Distance Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: