Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoran, Seana
TitelMetaphor Foundations in Creativity Research: Boundary vs. Organism
QuelleIn: Journal of Creative Behavior, 43 (2009) 1, S.1-22 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0175
SchlagwörterCreativity; Figurative Language; Research; Comparative Analysis; Sciences; Theories; Communication (Thought Transfer)
AbstractTwo metaphors explicitly or implicitly used in the conceptualization of creativity are examined and compared. The boundary metaphor describes creativity in terms of crossing or pushing out a frontier. This metaphor underlies studies that emphasize creativity as a moment--an "aha!" experience or a sharp break from tradition. The organism metaphor describes creativity in terms of a reconfiguration of a problem, domain, or situation. This metaphor underlies studies that emphasize creativity as a transformation process. Research and educational implications for a potential shift in the dominant metaphor in the creativity research field are discussed. (As Provided).
AnmerkungenCreative Education Foundation. 48 North Pleasant Street Suite 301, Amherst, MA 01002. Tel: 508-960-0000; Fax: 413-658-0046; e-mail: contact@creativeeducationfoundation.org; Web site: http://www.journalofcreativebehavior.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Creative Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: