Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStowell, Jeffrey R.; Oldham, Terrah; Bennett, Dan
TitelUsing Student Response Systems ("Clickers") to Combat Conformity and Shyness
QuelleIn: Teaching of Psychology, 37 (2010) 2, S.135-140 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0098-6283
SchlagwörterShyness; Social Behavior; Student Reaction; Opinions; Psychology; Teaching Methods; Evaluation Methods; Educational Technology; Introductory Courses; Undergraduate Students
AbstractThis study addressed how trait levels of classroom shyness can influence conformity when students answer opinion questions in different ways. "We recruited 128 introductory psychology students to indicate their opinion on 50 controversial questions by raising their hand or anonymously pressing a button on a keypad ("clicker")". Compared to hand-raising, keypad responses had greater variability, suggesting that students were less likely to conform to the group's opinion. Students who typically experience shame and anxiety in class did not conform any more than other students did, but they felt more uncomfortable raising their hands and indicated a stronger preference for using keypads when answering controversial questions. (Contains 2 notes and 2 tables.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching of Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: