Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNewton, Jethro
TitelA Tale of Two "Qualitys": Reflections on the Quality Revolution in Higher Education
QuelleIn: Quality in Higher Education, 16 (2010) 1, S.51-53 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1353-8322
SchlagwörterHigher Education; Reflection; Educational Quality; Quality Control; Educational Improvement; Barriers; Educational Development; Intellectual History; Accountability; Educational Policy
AbstractThis paper reflects on what we have learned about how quality has been received in higher education. The complexity of quality policy in terms of implementation is noted, as is the importance of front-line academics as policy users. The "formal" and "situated" meanings of quality are considered and the importance of context is emphasised. It is proposed that quality enhancement is a messy business and that achieving success with improvement initiatives presents challenges. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Quality in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: