Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFincher, Mark
TitelAdult Student Retention: A Practical Approach to Retention Improvement through Learning Enhancement
QuelleIn: Journal of Continuing Higher Education, 58 (2010) 1, S.12-18 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-7363
SchlagwörterAdult Students; School Holding Power; Colleges; Higher Education; Measurement
AbstractAdult student retention is an issue of growing concern for many institutions. It differs from traditional retention much like traditional students differ from adult students. As the majority of student body growth comes from adult students, adult student retention management will become critical to the majority of colleges and universities. To support this end, this article explores the forces producing a need for better adult student retention, provides methods for the development of institution-specific retention enhancement plans and retention measurement metrics, and provides a set of retention enhancement tactics. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Continuing Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: