Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLottero-Perdue, Pamela S.; Lovelidge, Sarah; Bowling, Erin
TitelEngineering for All
QuelleIn: Science and Children, 47 (2010) 7, S.24-27 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8148
SchlagwörterEngineering; Technology Education; Teaching Methods; Science Education; Mathematics Instruction; Elementary School Science; Grade 3; Inclusive Schools; Design
AbstractAs calls for science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education at the elementary level become more vociferous, elementary teachers may be wondering whether engineering is meant for "all" students. However, the authors assert that engineering can be taught in inclusive environments. It may be especially empowering for those who struggle with traditional subjects. Here they describe how the core practice of engineering and its design process was taught in a third-grade inclusive classroom in which students used this approach to design windmill blades. (Contains 1 figure and 1 online resource.) (As Provided).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science and Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: