Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMelia, Ed
TitelDoors Open
QuelleIn: Adults Learning, 20 (2008) 2, S.24-25 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0955-2308
SchlagwörterSinging; Poetry; Authors; Profiles; Creativity; Writing Instruction; Creative Writing; Foreign Countries; Adult Learning; United Kingdom (Scotland)
AbstractNot all of crime writer Ian Rankin's inspiration comes from Edinburgh's mean streets. When it came to writing a Quick Read--one of the short, fast-paced books for reluctant, returning or emergent readers--the Beach Boys provided the unlikely germ for an idea. Despite his success and obvious delight and energy for writing, Rankin admits to being a frustrated rock star. He compares song lyrics to poetry and believes people should write and read whatever they want. In this article, the author explores the reasons why best-selling author Ian Rankin write a Quick Read and gets a glimpse into the mind of a writer who retains a childlike appetite for new ideas. (ERIC).
AnmerkungenNational Institute of Adult Continuing Education. Renaissance House, 20 Princess Road West, Leicester, LE1 6TP, UK. Tel: +44-1162-044200; Fax: +44-1162-044262; e-mail: enquiries@niace.org.uk; Web site: http://www.niace.org.uk/publications/adults-learning
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adults Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: