Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSheehy, Benedict
TitelRegulation by Markets and the Bradley Review of Australian Higher Education
QuelleIn: Australian Universities' Review, 52 (2010) 1, S.60-68 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0818-8068
SchlagwörterHigher Education; Foreign Countries; Experiments; Models; Educational Vouchers; Reflection; Accountability; Evaluation; Free Enterprise System; Australia
AbstractMarkets have a number of uses. One increasingly important use of markets by politicians is as a means of regulating the supply and distribution of goods and services formerly supplied and distributed by governments on non-market bases. The use of markets as a regulator of higher education is not novel. However, the increased reliance on markets as a regulator of higher education is an on-going experiment with certain predictable failures. This article explores the uses of the market in the supply and distribution of higher education and weighs it against the stated policy objectives, with particular attention to the application proposed in the Bradley Review. (As Provided).
AnmerkungenNational Tertiary Education Union. PO Box 1323, South Melbourne 3205, Australia. Tel: +61-3-92541910; Fax: +61-3-92541915; e-mail: editor@aur.org.au; Web site: http://www.aur.org.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Universities' Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: