Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHughes, Janette; King, Alyson E.
TitelDual Pathways to Expression and Understanding: Canadian Coming-of-Age Graphic Novels
QuelleIn: Children's Literature in Education, 41 (2010) 1, S.64-84 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0045-6713
DOI10.1007/s10583-009-9098-8
SchlagwörterCartoons; Novels; Foreign Countries; Narration; Interviews; Authors; Childrens Literature; Canada
AbstractIn this article, the authors examine three Canadian coming-of-age stories, written as graphic novels, and pay particular attention to how the images and print text come together in the telling of the narrative. This approach reinforces the notion that form and content cannot be separated in this medium. Drawing on examples from each of the graphic novels and the interviews with the graphic novelists who wrote them, the article explores the complexity of the coming-of-age theme in each graphic novel, as well as how print text and image converge to make meaning. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Children's Literature in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: