Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFox, Kathy R.
TitelChildren Making a Difference: Developing Awareness of Poverty through Service Learning
QuelleIn: Social Studies, 101 (2010) 1, S.1-9 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7996
SchlagwörterService Learning; Classrooms; Empathy; Teaching Methods; Poverty; Elementary Education; Social Studies; Economics
AbstractService learning is an accepted practice in many middle and high schools as a means to develop empathy for others and promote character. In elementary classrooms service learning may be considered a one time a year occurrence and carried out as a school-wide project. This article addresses a more integrated approach to service learning, wherein children can participate in a year long approach to contributing to their community. Teachers direct them in making connections to the local community while at the same time developing life long habits of participation and service. (Contains 1 table, 1 figure and 15 online resources.) (As Provided).
AnmerkungenHeldref Publications. 1319 Eighteenth Street NW, Washington, DC 20036-1802. Tel: 800-365-9753; Tel: 202-296-6267; Fax: 202-293-6130; e-mail: subscribe@heldref.org; Web site: http://www.heldref.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: