Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHo, Esther Sui-chu
TitelEducational Leadership for Parental Involvement in an Asian Context: Insights from Bourdieu's Theory of Practice
QuelleIn: School Community Journal, 19 (2009) 2, S.101-122 (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-308X
SchlagwörterParent Participation; Cooperation; Family School Relationship; Instructional Leadership; Foreign Countries; Social Capital; Theories; Asia
AbstractThis article examines how educational leadership defines parental involvement and shapes the nature of home-school collaboration in schools in an Asian context. Results show three major types of principal leadership, or "habitus" of parental involvement: bureaucratic, utilitarian, and communitarian, which provide a more powerful explanation for the extent and nature of home-school collaboration than parents' "capital" in this context. The present article adds to the existing literature by application of Bourdieu's concepts of "field", "habitus", and "capital" to understand the relationship between principals' leadership and different types of home-school relationships. (Contains 2 tables.) (As Provided).
AnmerkungenAcademic Development Institute. 121 North Kickapoo Street, Lincoln, IL 62656. Tel: 217-732-6462; Fax: 217-732-3696; Web site: http://www.adi.org/journal
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Community Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: