Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSadler, D. Royce
TitelGrade Integrity and the Representation of Academic Achievement
QuelleIn: Studies in Higher Education, 34 (2009) 7, S.807-826 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0307-5079
SchlagwörterGrade Inflation; Integrity; Task Analysis; Performance; Coding; Bias; Student Evaluation; College Students
AbstractIn this article, grade integrity is defined as the extent to which each grade awarded, either at the conclusion of a course or module of study, or for an extended response to an assessment task, is strictly commensurate with the quality, breadth and depth of a student's performance. The three basic requirements for this aspiration to be realised are, in order: assessment evidence of a logically legitimate type; evidence of sufficient scope and soundness to allow for a strong inference to be drawn; and a grading principle that is theoretically appropriate for coding the level of a student's performance. When further developed, the general approach outlined could produce positive side benefits, including ways of dealing with grade inflation. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: