Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKiener, Michael
TitelApplying the Scholarship of Teaching and Learning: Pursuing a Deeper Understanding of How Students Learn
QuelleIn: InSight: A Journal of Scholarly Teaching, 4 (2009), S.21-27 (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1933-4850
SchlagwörterClassroom Research; Scholarship; Teaching Methods; Theories; Research Methodology; Learning Processes; Graduate Students; Universities; College Faculty
AbstractThe research discussed within is one example of how to move from scholarly teaching to the scholarship of teaching and learning. This transition began with a desire to better understand the teaching and learning process and evolved into the development of an empirically-based emerging theory called Mutual Engagement (ME). Mutual Engagement reinforces how group formation and a safe learning environment can benefit teaching and learning. Mutual Engagement embraces classroom research with the goal of making teaching and learning more visible for others to critique and to build theory and pedagogy. (As Provided).
AnmerkungenPark University, Center for Excellence in Teaching and Learning. 8700 NW River Park Drive, Parkville, MO 64152. Tel: 816-584-6770; Fax: 308-224-3493; e-mail: cetl@park.edu; Web site: http://www.insightjournal.net/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "InSight: A Journal of Scholarly Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: