Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inViadero, Debra
TitelSizer's Legacy Seen in Push to Revamp High Schools
QuelleIn: Education Week, 29 (2009) 9, S.1 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0277-4232
SchlagwörterSchool Restructuring; Educational Change; Change Strategies; Educational Quality; High Schools; Educational Improvement; Profiles; Public Education
AbstractWith the death last week of Theodore R. Sizer, precollegiate education lost one of its most influential thinkers and a founder of the contemporary movement to improve schools. Mr. Sizer died Oct. 21 at his home in Harvard, Mass., of colon cancer. He was 77. Over his long career, Mr. Sizer was dean of the Harvard Graduate School of Education, headmaster of the Phillips Academy in Andover, Mass., founder of the Coalition of Essential Schools, chairman of the education department at Brown University, and founding director of the Annenberg Institute for School Reform. More recently, he helped start the Francis W. Parker Charter Essential School in Devens, Mass. (ERIC).
AnmerkungenEditorial Projects in Education. 6935 Arlington Road Suite 100, Bethesda, MD 20814-5233. Tel: 800-346-1834; Tel: 301-280-3100; e-mail: customercare@epe.org; Web site: http://www.edweek.org/info/about/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Week" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: