Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPascarella, Ernest T.; Flowers, Lamont; Whitt, Elizabeth J.
TitelCognitive Effects of Greek Affiliation in College: Additional Evidence
QuelleIn: NASPA Journal, 46 (2009) 3, S.447-468 (22 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1559-5455
SchlagwörterFraternities; Cognitive Development; Sororities; Age Differences; College Students; Student Behavior; Thinking Skills; Science Process Skills; Writing Skills; Literature; Humanities; Student Characteristics; Critical Thinking; Mathematics Skills; Reading Comprehension; Comparative Analysis
AbstractPrevious research published in this journal found broad-based negative effects of Greek affiliation on standardized measures of cognitive development after 1 year of college. Following the same sample, and employing essentially the same research design and analytic model, the present study found that the negative effects of Greek affiliation were much less pronounced during the second or third years of college. (Contains 2 tables.) (As Provided).
AnmerkungenNASPA - Student Affairs Administrators in Higher Education. 1875 Connecticut Avenue NW Suite 418, Washington, DC 20009. Tel: 202-265-7500; Fax: 202-797-1157; Web site: http://www.naspa.org/pubs/index.cfm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASPA Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: