Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChasteen, Stephanie V.; Chasteen, N. Dennis; Doherty, Paul
TitelThe Salty Science of the Aluminum-Air Battery
QuelleIn: Physics Teacher, 46 (2008) 9, S.544-547 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
DOI10.1119/1.3023656
SchlagwörterChemistry; Science Teachers; Physics; Scientific Principles; Energy; Molecular Structure; Water; Science Activities
AbstractFruit batteries and saltwater batteries are excellent ways to explore simple circuits in the classroom. These are examples of air batteries in which metal reacts with oxygen in the air in order to generate free electrons, which flow through an external circuit and do work. Students are typically told that the salt or fruit water acts as an electrolyte to bring electrons from the anode to the cathode. That's true, but it leaves the battery as a black box. Physics teachers often don't have the background to explain the chemistry behind these batteries. We've written this paper to explore the electrochemistry behind an air battery using copper cathode, aluminum anode, and saltwater. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://scitation.aip.org/tpt
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: