Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBowen, Gary L.
TitelPreventing School Dropout: The Eco-Interactional Developmental Model of School Success
QuelleIn: Prevention Researcher, 16 (2009) 3, S.3-8 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1086-4385
SchlagwörterDropouts; High School Students; Models; Social Environment; Dropout Prevention; Profiles; High School Graduates; Graduation Rate; Academic Achievement; Personality Theories; Student Evaluation
AbstractThe Eco-Interactional Developmental model of school success provides an understanding of the synergetic role that neighborhoods, schools, families, and peers can play in increasing the proportion of students who successfully complete high school. This article reviews the challenges involved in graduating high school students, presents the EID model, and then describes the School Success Profile, which is a strength-based assessment tool that uses the EID model as a theoretical foundation. (Contains 1 table and 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenIntegrated Research Services, Inc. 66 Club Road Suite 370, Eugene, OR 97401. Tel: 800-929-2955; Fax: 541-683-2621; Web site: http://www.tpronline.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prevention Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: