Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWellman, Henry M.; Phillips, Ann T.; Dunphy-Lelii, Sarah; LaLonde, Nicole
TitelInfant Social Attention Predicts Preschool Social Cognition
QuelleIn: Developmental Science, 7 (2004) 3, S.283-288 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-755X
DOI10.1111/j.1467-7687.2004.00347.x
SchlagwörterInfants; Social Cognition; Cognitive Development; Preschool Education; Prediction; Attention; Habituation; Measures (Individuals)
AbstractRecent research examining infants' understanding of intentional action claims to be studying the early origins or precursors of children's later theories of mind. If these infant understandings are continuous with later preschool achievements, there should be empirical connections between the two. We provide initial evidence that infants' social attention predicts later social cognition. Specifically, 14-month-olds' habituation to human intentional action significantly predicts later preschool mentalistic construal of persons, as measured on a Theory of Mind Scale. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Developmental Science" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: