Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKapoor, Dip
TitelAdivasis (Original Dwellers) "in the Way of" State-Corporate Development: Development Dispossession and Learning in Social Action for Land and Forests in India
QuelleIn: McGill Journal of Education, 44 (2009) 1, S.55-78 (24 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0024-9033
SchlagwörterSocial Class; Social Action; Foreign Countries; Land Use; Forestry; Housing; Rural Areas; Rural Development; Focus Groups; Group Behavior; Social Change; Global Approach; Land Acquisition; India
AbstractThis paper traces the kinds of learning engendered through Adivasi trans-local and local subaltern social movement (SSM) action addressing state-corporate developmental collusions, state-caste interests and the resulting dispossession of Adivasis from land, forest and their ways of life given the economic liberalization drive to exploit resources in the rural hinterlands in India since 1991. The paper draws upon insights from the author's association with the Adivasi since 1992 and funded research into "Learning in Adivasi movements." (Contains 6 notes.) (As Provided).
AnmerkungenMcGill Journal of Education. McGill University, 3700 McTavish Street, Montreal, Quebec H3A 1Y2, Canada. Tel: 514-398-4246; Fax: 514-398-4529; Web site: http://mje.mcgill.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "McGill Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: