Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKincheloe, Joe; Tobin, Kenneth
TitelThe Much Exaggerated Death of Positivism
QuelleIn: Cultural Studies of Science Education, 4 (2009) 3, S.513-528 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1871-1502
DOI10.1007/s11422-009-9178-5
SchlagwörterResearch Methodology; Social Sciences; Epistemology; Science Education; Cultural Influences; Science Instruction
AbstractApproaches to research in the social sciences often embrace schema that are consistent with positivism, even though it is widely held that positivism is discredited and essentially dead. Accordingly, many of the methods used in present day scholarship are supported by the tenets of positivism, and are sources of hegemony. We exhort researchers to employ reflexive methods to identify the epistemologies, ontologies and axiologies that are salient in their scholarship and, when necessary, transform practices such that forms of oppression associated with crypto-positivism are identified and extinguished. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cultural Studies of Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: