Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThomson, Ron I.; Derwing, Tracey M.
TitelPresenting Canadian Values in LINC: The Roles of Textbooks and Teachers
QuelleIn: TESL Canada Journal, 21 (2004) 2, S.17-33 (17 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0826-435X
SchlagwörterTextbooks; Social Values; English (Second Language); Second Language Instruction; Adult Education; English Teachers; Surveys; Foreign Countries; Canada
AbstractA survey of 63 employees in LINC programs in Ontario, British Columbia, and Alberta Indicated that the mandate of LINC to incorporate information on "Canadian values" remains partly unfulfilled. Although professionally trained ESL instructors may be equipped to incorporate Canadian values into the content of classroom instruction, those who lack specific preparation are likely to rely on published texts. We analyzed 67 textbooks used in LINC programs. In general, most of the materials have little in the way of Canadian content and even less in the way of Canadian values. The survey responses suggested that some teachers dealt with general Canadian values if they cam up in class: others, however, felt that it was inappropriate to deal with such complex topics in LINC programs and that the proficiency level of LINC students was an obstacle. Most teachers felt that survival English was paramount in LINC. (As Provided).
AnmerkungenTESL Canada Federation. 408-4370 Dominion Street, Burnaby, BC V5G 4L7, Canada. Tel: 604-298-0312; Fax: 604-298-0372; e-mail: admin@tesl.ca; Web site: http://www.tesl.ca
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TESL Canada Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: