Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacDonald, James
TitelBalancing Priorities and Measuring Success: A Triple Bottom Line Framework for International School Leaders
QuelleIn: Journal of Research in International Education, 8 (2009) 1, S.81-98 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1475-2409
DOI10.1177/1475240908100682
SchlagwörterInternational Schools; Educational Change; Instructional Leadership; Evaluation; Academic Achievement; International Education; Outcomes of Education; Accountability; Global Approach; Surveys
AbstractDrawing upon a multiple bottom line concept, which was originally developed for the business world, this article proposes a triple bottom line framework for analyzing and assessing the performance of international schools. The author contends that international schools can be broken down into three bottom lines: one "financial," one "academic" and "the intangible core". The framework aims to provide a mechanism (and a mindset) for educational leaders, suggesting that a balanced approach to each of the three bottom lines will provide students with a well-rounded education and offer leaders an approach to sustainable educational change. (Contains 1 table and 2 figures.) (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in International Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: