Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEisenberg, Nancy; Valiente, Carlos; Sulik, Michael J.
TitelHow the Study of Regulation Can Inform the Study of Coping
QuelleIn: New Directions for Child and Adolescent Development, (2009) 124, S.75-86 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1520-3247
DOI10.1002/cd.244
SchlagwörterCoping; Self Control; Psychological Patterns; Socialization; Physiology; Responses; Child Rearing; Child Development
AbstractIt is advantageous to study regulation and coping and their development at multiple levels of expression and origin simultaneously. We discuss several topics of current interest in the emotion-related regulation literature that are relevant to coping, including conceptual issues related to definitions and types of coping, types of physiological responses deemed to tap emotion regulation that could be pursued in work on coping, and findings on the socialization of self-regulation that have implications for understanding the development of coping. (As Provided).
AnmerkungenJohn Wiley & Sons, Inc. Subscription Department, 111 River Street, Hoboken, NJ 07030-5774. Tel: 800-825-7550; Tel: 201-748-6645; Fax: 201-748-6021; e-mail: subinfo@wiley.com; Web site: http://www3.interscience.wiley.com/browse/?type=JOURNAL
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Child and Adolescent Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: