Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGillard, Ellen; Van Dooren, Wim; Schaeken, Walter; Verschaffel, Lieven
TitelDual Processes in the Psychology of Mathematics Education and Cognitive Psychology
QuelleIn: Human Development, 52 (2009) 2, S.95-108 (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-716X
DOI10.1159/000202728
SchlagwörterStellungnahme; Mathematics Education; Cognitive Psychology; Problem Solving; Epistemology; Cognitive Development; Learning Theories
AbstractResearch in the psychology of mathematics education has been confronted with the fact that people blatantly fail to solve tasks they are supposed to be able to solve correctly given their available domain-specific knowledge and skills. Also researchers in cognitive psychology have encountered such phenomena. In this paper, theories that have been developed in both fields to account for these findings are discussed. After giving a summary of the state of the art in both fields, we argue that bringing together these largely separately developed (sets of) theories creates opportunities for both domains and we suggest a way in which this can be done. (As Provided).
AnmerkungenS. Karger AG. Allschwilerstrasse 10, P.O. Box CH-4009, Basel, Switzerland. Tel: +41-61-306-1111; Fax: +41-61-306-1234; e-mail: karger@karger.ch; Web site: http://www.online.karger.com/journals/hde
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Human Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: