Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Rick
TitelBeing a Mathematics Learner: Four Faces of Identity
QuelleIn: Mathematics Educator, 17 (2007) 1, S.7-14 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1062-9017
SchlagwörterLearning Theories; Socialization; Mathematics Education; High School Students; Rural Youth; Surveys; Mathematics Curriculum
AbstractOne dimension of mathematics learning is developing an identity as a mathematics learner. The social learning theories of Gee (2001) and Wenger (1998) serve as a basis for the discussion of four "faces" of identity: engagement, imagination, alignment, and nature. A study conducted with 54 rural high school students, with half enrolled in a mathematics course, provides evidence for how these "faces" highlight different ways students develop their identity relative to their experiences with classroom mathematics. Using this identity framework several ways that student identities--relative to mathematics learning--can be developed, supported, and maintained by teachers are provided. (Contains 2 figures and 1 footnote.) (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Student Association, University of Georgia. 105 Aderhold Hall, Athens, GA 30602. Tel: 706-542-4194; Fax: 706-542-4551; e-mail: mesaprez@gmail.com; Web site: http://math.coe.uga.edu/Mesa/MESA.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: