Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSameroff, Arnold J.
TitelThe Science of Infancy: Academic, Social, and Political Agendas
QuelleIn: Infancy, 7 (2005) 3, S.219-242 (24 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1525-0008
SchlagwörterDevelopmental Psychology; Infants; Researchers; Agenda Setting; Educational Environment; Social Environment; Political Issues; Politics of Education; Context Effect
AbstractThe effectiveness of researchers in infancy is conditioned by their participation in 3 agendas. The academic agenda is devoted to the question of understanding infants, the social agenda is devoted to the question of how to improve the life of infants, and the political agenda is devoted to finding the resources for both understanding and improvement. Amplification is provided for each agenda with attention to the evolution of theoretical frameworks used by infancy researchers. (Contains 1 table and 8 figures.) (As Provided).
AnmerkungenPsychology Press. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Infancy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: